Aktuell vindkraftrapport från riks

Naturskyddsföreningen har publicerat en ny rapport om vindkraft.
Längst ner på den sidan kan du ladda ner hela rapporten.

Rapporten är aktuell för oss, bl.a. på grund av Stena Renewables planer på vindkraft i Odensvi intill Dovrasjödalen.

Du kan se lanseringen av rapporten på Naturskyddsföreningens Youtube-kanal.

Här finns ett utdrag där Kristina Östman presenterar det viktigaste i rapporten

2 thoughts on “Aktuell vindkraftrapport från riks

1. Ni skriver att frågan om vindkraft är viktig i Hallsberg eftersom det finns planer på Stora vindkraftverk tätt intill kommunens mesta besöksmål, Dovrasjödalen.
    Jag har inte orkat lyssna på hela inslaget på er hemsida och undrar vad Hallsbetgs naturskyddsförening anser om planerna i/vid Dobrasjödalen.

• Vi anser att området vid Dovrasjödalen är inte borde komma ifråga för etablering av stora vindkraftverk. Förra året protesterade vi mot den ansökan som kom från Stena Renewable. Vi planerar att protestera mot en eventuell ny ansökan också, även om den är mera begränsad.