Natursnokarna

Vill du komma ut i naturen med din familj? Välkommen att hänga med Natursnokarna i Hallsberg på lupptäcksfärder, naturbingon, upplevelsestigar och andra härliga aktiviteter utomhus.

Natursnokarna är Naturskyddsföreningen barn- och familjeverksamhet. Alla barn i åldern 3-10 år som har med sig en vuxen medlem är välkomna att delta på våra aktiviteter. Det som är så speciellt med Natursnokarna är just att barn och vuxna upptäcker naturen tillsammans! På vår träffar kan vi till exempel leka, lära oss om naturen, undersöka spår, öva på olika arter och mysa runt en brasa.

Natursnokarnas vision är att varenda unge ska känna sig hemma i naturen!

Mer om natursnokarna

Våra aktiviteter

Natursnokarna i Hallsberg anordnar några aktiviteter per år som är öppna för alla barn i åldern 3-10 år och deras vuxna. Under 2021 har vi en träff med hösttema den 4 september och en träff med jul/vintertema den 18 december. Mer information om träffarna kommer att finnas i Naturskyddsföreningens kalender och på vår Facebook-sida.

11 augusti 2021 anordnar vi en sagostig med naturtema vid Vibysjön i Vretstorp. Den är en del av Hallsbergs kommuns sommarlovsprogram och riktar sig till barn i åldern 6-9 år. Mer information finns i Facebook-evenemanget.

Vi har även en sluten grupp som träffas en gång i månaden under ett läsår. Starten för vår första slutna grupp är 25 september 2021. Gruppen är öppen för barn i åldern 3-10 och deras vuxna. Det finns plats för ungefär 15 barn i gruppen. Om det är fler som anmäler sig kommer vi att lotta ut platserna.

Anmälan till den slutna gruppen öppnar under sommaren 2021

Natursnokarna är för medlemmar i Naturskyddsföreningen, men ni är självklart välkomna att prova på några gånger innan ni bestämmer er.

Vi som leder Natursnokarna

Vi som leder Natursnokarna i Hallsberg heter Eva Berg och Emma Svensson. Vi är utbildade natursnoksledare sedan augusti 2020.

Är du också sugen på att leda en grupp, anordna en enskild aktivitet eller bara hjälpa till när det behövs? Tveka inte att höra av dig till oss!

Kontakta oss

Kontakta oss gärna om du har några funderingar kring Natursnokarna eller vill engagera dig.

E-post: natursnokarna.hallsberg@gmail.com

Telefon: 073-78 99 995 (Eva)