Natursnokarna

Natursnokverksamheten i Hallsberg har tyvärr för närvarande uppehåll.
Om du är intresserad av att vara med som natursnoksledare, meddela gärna detta via e-post

Välkommen att hänga med Natursnokarna i Hallsberg på lupptäcksfärder, naturbingon, upplevelsestigar och andra härliga aktiviteter utomhus.

Natursnokarna är Naturskyddsföreningen barn- och familjeverksamhet. Alla barn i åldern 3–10 år som har med sig en vuxen, som helst är medlem i föreningen, är välkomna att delta på våra aktiviteter. Det kan vara till exempel pappa, mormor, farbror eller en vuxen vän. Det som är så speciellt med Natursnokarna är just att barn och vuxna upptäcker naturen tillsammans! På vår träffar kan vi till exempel leka, lära oss om naturen, undersöka spår, öva på olika arter och mysa runt en brasa.

Natursnokarnas vision är att varenda unge ska känna sig hemma i naturen!

Mer om natursnokarna >>

Våra aktiviteter

Natursnokarna är för medlemmar i Naturskyddsföreningen, men ni är självklart välkomna att prova på en gång innan ni bestämmer er.

Natursnokarna i Hallsberg anordnar aktiviteter ungefär en gång i månaden. De är öppna för alla barn i åldern 3-10 år och deras vuxna. Mer information om träffarna kommer att finnas i Naturskyddsföreningens kalender och i våra Facebook-evenemang.

Naturskyddsföreningens kalender >>

(Du hittar kalendern för just Hallsbergs naturskyddsförening här till höger om du använder en dator eller längst ner om du använder en mobiltelefon.)

Naturskyddsföreningen i Hallsberg på Facebook >>

Vi som leder Natursnokarna

Vi som leder Natursnokarna i Hallsberg heter Eva Berg och Johan Berg. Eva är utbildad natursnoksledare sedan augusti 2020 och Johan har gått en digital introduktionsutbildning för natursnoksledare.

Är du också sugen på att leda en grupp, anordna en enskild aktivitet eller bara hjälpa till när det behövs? Tveka inte att höra av dig till oss!

Kontakta oss

Kontakta oss gärna om du har några funderingar kring Natursnokarna eller vill engagera dig.

E-post: natursnokarna.hallsberg@gmail.com

Telefon: 073-78 99 995 (Eva)

Naturskyddsföreningen i Hallsberg på Facebook >>