Vandringen i Tomta hagar inställd

Följande meddelande är utskickat till de medlemmar som har anmält sin e-postadress.

Hej alla medlemmar i Hallsbergs naturskyddsförening!

Det är vår och man kan gå ut och glädja sig åt hur naturen blommar upp.
Lördag 18 april skulle vi ha gjort en promenad i Tomta hagar tillsammans, men jag måste meddela redan nu att det inte blir av.
Coronaviruset sprider sig fortfarande och det är onödigt att riskera något, särskilt som flera av oss befinner sig i olika riskgrupper.

Hur det blir med senare aktiviteter är oklart för närvarande, men det är ju troligt att vi kommer att behöva ställa in flera.

Under tiden är det helt tillåtet att gå ut ensam. Jag har använt en del av den senaste tiden till att rapportera till artportalen alla de svamparter vi observerat i Broby äng. Det blev ca 485 arter. Jag måste skriva ca eftersom det ibland är osäkra artavgränsningar bland svamparna.
Du kan snart läsa mera om detta på vår hemsida.

Hälsningar
Sture Hermansson